ROEIVERENIGING DE WHERE
een sportieve vereniging voor jong en oud

       GRATIS PROEFLESSEN!

2 minuten leestijd (446 woorden)

Onze vloot: update (aug 2013)

Het schiet op. De Waterhoen in het groot onderhoud. De binnenkant is reeds klaar. Flink geschuurd en goed in de lak. Zoals op de foto te zien is de dinsdagploeg tussen de vakanties door, bezig met de buitenkant. Aan het eind van de renovatie nog wat nieuwe slidings en dollen, een goede afstelling, de riemen opnieuw in de verf en klaar is de Waterhoen voor de komende 10 jaar.

Roerdomp
Het laatste stukje van de opknapbeurt van de Roerdomp is nu ook gebeurd. Tijdens het roeien bleek dat de hoogte erg laag stond afgesteld. Dit roeit bijzonder onprettig. De korte lengte van de dolpennen stond een hogere afstelling niet toe. We hebben dit opgelost door boorddolpennen te gebruiken. Deze zijn even dik, maar 3 cm langer. De afstelling is van minder dan 14 nu naar dik 17 cm gegaan. Tot slot zijn er nieuwe dollen opgezet, deze waren in de loop der jaren flink uitgesleten. Uit eigen ervaring: hij roeit nu perfect!

Watergang
Ook de watergang is een tijd uit de vaart geweest. De skeg is bij het inzetten tegen het vlot aangekomen en afgebroken. Gelukkig was de skeg afgebroken en is de kiel niet beschadigt geraakt. Er zit nu een nieuwe skeg op en de boot is terug in de vaart. Goed om te delen is dat zo'n nieuwe Skeg 100 euro kost. Zonde van het geld, voorzichtigheid is dus geboden. Alle stuurmannen/vrouwen, Goed opletten!

Dolfijn
Bij het afleveren van deze nieuwe boot bleken er schoenen in te zitten met de Chinese maat. Beide maat 42. We hadden gehoopt dat we met een paar grotere schoenen die we nog hadden liggen, het goedkoop konden oplossen. Helaas is gebleken dat dit niet heeft gewerkt. De voetenplaat was gescheurd en maakte de aanschaf van de originele schoenen in een grotere maat noodzakelijk. Deze zijn inmiddels binnen en geplaatst. Ook de Dolfijn is weer terug in de vaart.

Phoenix
In de phoenix zat een gat. 2 skiffs zijn tijdens de jeugdinstructie met volle vaart tegen elkaar aan gebotst. Het gat is opgevuld met polyester en gespoten in de originele kleur. Ook de Phoenix is weer in de vaart.

De Nieuwersluis
De plek waar de Nieuwersluis ligt, was moeilijk bereikbaar. De stellingarmen zijn verlengt en maken de bereikbaarheid nu een stuk beter. Ook dit is opgelost.

6 hoog
Enkele van u is het wellicht opgevallen, maar de skiffs die niet meer gebruikt worden zijn nu afgeriggerd. Zij liggen nu op de bovenste plaats. Deze Aktie gaf ons de gelegenheid om de 6e verdieping in de stelling niet meer aktief te hoeven gebruiken. De gevaarlijke situatie met trillende ledematen op gammele trappetjes met duur materiaal in onze handen, is nu voorbij. Gelukkig maar.

Tot zover.
Met vriendelijke groet namens de Materiaal Commissie,

Denis du Cloo

×
Blijf op de hoogte

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties gegeven. Wees de eerste die een reactie geeft
Al een account? Hier aanmelden
zondag, 16 maart 2025

Webredactie/kopij

Heb je nieuws of foto's
voor de website?

E-mail naar